Ptaki z duszą

Autor: Krzysztof Konieczny

Format: 230 x 205 mm

Ilość stron: 84

Okładka miękka, klejona

Kolor: pełny kolor

Druk: drukarnia Plantin Wrocław

Rok wydania: 2016

Zakres prac: projekt graficzny, przygotowanie do druku


Ptaki z duszą to kolejna niezwykła książka-album Krzysztofa Koniecznego, który jest autorem rzeźb, ich fotografii oraz opisów. We wstępie Krzysztof napisał:

Kiedyś w gruzowisku, na leśnej drodze, znalazłem swoją pierwszą duszę od starego żelazka. Żelazka z duszą. Ciężka, uwierała mnie w kieszeni przez cały dzień, gdy poszukiwałem gniazd żurawi. Miała swoją historię, której oczywiście nie znałem i nie znam. Pochodziła z czasów przed II wojną światową. (…) Nosiłem ją jeszcze przez kilka dni i czytałem Sklepy cynamonowe i Sanatorium pod klepsydrą Brunona Schulza. Zachwycony opisami egzotycznego dla mnie świata, zauważałem, że ptaki z ptaszarni Jakubowej w zasadzie nie zostały nazwane. (…) I tak zaczęły powstawać ilustracje ptasie do książki Schulza. Zupełnie subiektywne, oderwane od rzeczywistości, jednak tam, gdzie się dało, bliskie systematyce ornitologicznej. W zestawieniu tym jest wiele pingwinów, które nie chcą wyjść mi z głowy po wyprawach antarktycznych, a które w czasach, gdy żył Bruno, uchodziły za bardzo egzotyczne. Zostawiam Państwa z tym całym ptasim bałaganem. Z nowymi gatunkami, dziwadłami i wyobrażeniami. Zawsze, idąc śladami Adeli, możecie szczotką wygonić te moje ptaki przez okno do innego świata.

Wszystkie teksty w albumie mają również wersję angielską. Poniżej okładka i przykłady stron rozkładowych.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz